Gucci: internet belangrijkste inkomstenbron

Internet wordt de belangrijkste inkomstenbron voor luxemerk Gucci. Dat zei topman Robert Polet afgelopen maand in een interview met Financial Times Deutschland. Polet noemt de verkoop via internet de grootste en belangrijkste retailontwikkeling voor 2008.

De luxemerken Gucci en Yves Saint Laurent zijn sinds 2007 ook online verkrijgbaar, andere labels zullen snel volgen, aldus Polet, die stelt dat de luxegoederenbranche lang huiverig is geweest voor internet als verkoopkanaal. “De angst dat de online verkoop het imago van het merk zou schaden overheerste, ook omdat vreselijk veel namaak via internet wordt verkocht. Veel merken vrezen dat verwarring kan ontstaan over wat origineel is en wat nep.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!