Adidas vecht tegen twee strepen

Sportmerk Adidas wil een verbod op twee streepjes op sportkleding. De streepjes lijken te veel op het beeldmerk van het Duitse concern: de welbekende drie schuine streepjes.

Adidas stapte naar de rechter om zijn beeldmerk te verdedigen tegen gebruik van vergelijkbare streepjes door Marca Mode, C&A, H&M en Maxeda. Logo’s zijn in de sportkledingsector van levensbelang gezien de zware concurrentie en de hoge winsten die op het spel staan.

De Hoge Raad kon echter niet tot een uitspraak in de zaak komen, en kreeg daarom gisteren hulp van het Europese Hof. De advocaat-generaal in Luxemburg oordeelde dat de beschikbaarheid van tekens niet ongerechtvaardigd mag worden beperkt voor andere marktdeelnemers. Daarmee mag de Hoge Raad nu weer verder.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!