Supermarktgigant Wal-Mart verlaagt de prijzen van duizenden producten. Het Amerikaanse concern heeft hiertoe besloten met het oog op de naderende finale van de Super Bowl.
Aankomend weekeinde wordt de finale van de belangrijkste competitie van het American football gespeeld. Het evenement trekt jaarlijks een slordige 150 miljoen kijkers, die de nodige consumpties tot zich nemen. Wal-Mart speelt hier op in door kortingen van tien tot dertig procent te geven op producten die de gemiddelde Amerikaan nuttigt. Zo zijn onder meer cola, pizza, chicken wings en chips, maar ook groenten en sportkleding in de aanbieding.
Volgens Wal-Mart zijn de prijsverlagingen doorgevoerd om de consument in deze economisch moeilijke tijden een steuntje in de rug te geven. “We weten allemaal dat iedereen het financieel zwaar heeft, dus het is aan ons om onze klanten te helpen.”
Wal-Mart gooit prijzen omlaag door Super Bowl
Gepubliceerd op 30 januari 2008 om 00:00
Reacties 0