'BCC-reclame misleidend'

Elektronicaketen BCC maakt misleidende reclame. Dat stelt de Reclame Code Commissie. Het bedrijf belooft in een mail altijd de laagste prijs te zullen voeren en anders het verschil plus 25 procent terug te betalen. BCC kan dat niet waar maken, zo bericht Adformatie.nl.

Er werd een klacht tegen BCC ingediend, omdat de retailer weigerde het prijsverschil, plus 25 procent, te betalen. De reden daarvoor was volgens de keten dat de betreffende concurrenten (internetwinkels) niet als vergelijkbare aanbieders beschouwd werden.

De gemiddelde consument maakt steeds minder onderscheid tussen reguliere winkels, reguliere winkels met de mogelijkheid om artikelen via het internet te bestellen en internetwinkels. Dat het aanbod niet van toepassing zou zijn bij een prijsvergelijking met internetwinkels, is voor de gemiddelde consument daarom niet duidelijk, aldus de codecommissie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!