Elektronicaketen BCC maakt misleidende reclame. Dat stelt de Reclame Code Commissie. Het bedrijf belooft in een mail altijd de laagste prijs te zullen voeren en anders het verschil plus 25 procent terug te betalen. BCC kan dat niet waar maken, zo bericht Adformatie.nl.
Er werd een klacht tegen BCC ingediend, omdat de retailer weigerde het prijsverschil, plus 25 procent, te betalen. De reden daarvoor was volgens de keten dat de betreffende concurrenten (internetwinkels) niet als vergelijkbare aanbieders beschouwd werden.
De gemiddelde consument maakt steeds minder onderscheid tussen reguliere winkels, reguliere winkels met de mogelijkheid om artikelen via het internet te bestellen en internetwinkels. Dat het aanbod niet van toepassing zou zijn bij een prijsvergelijking met internetwinkels, is voor de gemiddelde consument daarom niet duidelijk, aldus de codecommissie.
'BCC-reclame misleidend'
Gepubliceerd op 30 januari 2008 om 00:00
Reacties 0