Starbucks houdt hand op de knip

De Amerikaanse koffieketen Starbucks opent dit jaar minder nieuwe filialen dan gepland. Bovendien sluit de keten honderd Amerikaanse verkooppunten die het niet goed doen.

Het bedrijf lijdt onder de afzwakkende consumentenbestedingen in de Verenigde Staten. Ook worstelt de koffieketen met hogere melkprijzen en toenemende concurrentie. De winst over het vierde kwartaal kwam hoger uit dan analisten verwacht hadden, op 208,1 miljoen dollar tegen 205 miljoen dollar in het jaar ervoor.

Wereldwijd wil Starbucks dit jaar 2150 nieuwe filialen openen in plaats van de 2500 die het bedrijf op de planning had staan. Met de sluiting van de onrendabele Amerikaanse filialen wil Starbucks kannibalisering beperken. Starbucks heeft wereldwijd vijftienduizend vestigingen. Sinds afgelopen zomer heeft het ook in Nederland vestigingen, op Schiphol.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!