Stijging supermarktomzet

De eerste vier weken van dit jaar is de supermarktomzet met 7,6 procent gestegen. De omzet kwam uit op 2,16 miljard euro, tegenover 2,01 miljard euro in januari 2007. Dit blijkt uit gegevens van marktonderzoeksbureau GfK.

De toename wordt deels verklaard door de verschoven oud en nieuw-verkopen. Week 1 startte vorig jaar op maandag 1 januari 2007, terwijl week 1 dit jaar begon op maandag 31 december 2007. Gecorrigeerd voor dit effect is de omzetgroei van deze maand 5,5 procent.

De waarde van de gemiddelde kassabon zit nog steeds in de lift. Dit is grotendeels toe te schrijven aan de gestegen prijzen. De omzetstijging wordt voor tweederde gerealiseerd door de toegenomen waarde van de kassabon en eenderde door het toegenomen aantal kassabonnen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!