Britse bank blokkeert duizenden creditcards

De Britse internetbank Egg heeft de creditcards van ongeveer 160 duizend klanten geblokkeerd wegens 'een hoger dan acceptabel risicoprofiel'. Egg, dat vorig jaar gekocht werd door de Amerikaanse bank Citigroup, ontkent dat de maatregel te maken heeft met de huidige kredietcrisis.

Egg heeft aan ongeveer twee miljoen mensen een creditcard verstrekt. Daarmee is de maatregel van Egg gericht op ongeveer zeven procent van alle klanten. Enkele klanten van wie de creditcard het niet meer doet reageerden woedend op het besluit. "Het spijt ons voor deze klanten. Maar we hebben besloten aan deze mensen geen krediet meer te verstrekken", zo zei een zegsman van het bankconcern.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!