Unilever neemt Russische ijsfabrikant over

Unilever keert na zes jaar terug op de Russische ijsmarkt. Met de aankoop van de ‘leidende’ ijsfabrikant Inmarko wil Unilever haar positie op de wereldijsmarkt aanzienlijk versterken.

Unilever ziet Rusland als een groeimarkt. Het verkoopt er al merken zoals Calvé, Dove, Rexona, Timotei, Bertolli en Rama. Het concern heeft in Rusland tweeduizend medewerkers en vier fabrieken, waaronder een theefabriek.

De omzet van de Russische ijsfabriek Inmarko was in 2007 zo’n 115 miljoen euro. Die zou jaarlijks met vijftien procent groeien. Het bedrijf is in Rusland met een marktaandeel van elf procent marktleider. Er werken 4500 mensen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!