Sainsbury’s ruziet met Jamie Oliver

De Engelse supermarktketen Sainsbury’s en tv-kok Jamie Oliver liggen met elkaar in de clinch. Oliver, die een miljoenencontract heeft met de keten, wil de voorkant van de verpakking van zijn nieuwe productenlijn voorzien van zogeheten GDA’s (Guideline Daily Amounts). Sainsbury’s wil echter helemaal niets weten van deze voorschriften, die de klant vertellen hoeveel ze van het product het beste kunnen eten.

De supermarktketen zweert bij het stoplicht-systeem op de verpakking om de consument voor te lichten over de inhoud van de producten. “Het stoplicht systeem op de voorkant van de verpakkingen heeft bewezen dat het de beste methode is om klanten te informeren”, aldus een woordvoerder van Sainsbury’s in vakblad The Grocer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!