Unilever ziet omzet verder groeien

Was- en voedingsmiddelenproducent Unilever heeft het laatste kwartaal van 2007 boven verwachting gepresteerd. Het concern, bekend van merken als Ola, Dove, Ola en Knorr, zag de omzet met 6,1 procent groeien, ondanks de hogere grondstofprijzen. Dat blijkt uit de vierdekwartaalcijfers die Unilever gisteren bekend maakte.

Over het gehele boekjaar bedroeg de autonome omzetgroei 5,5 procent, terwijl de brutowinstmarge over 2007 13,1 procent bedroeg. Prijsverhogingen stuwden de groei met drie procent. Voor 2008 verwacht Unilever dat de autonome omzetgroei uitkomt aan de bovenkant van de doelstelling van drie tot vijf procent en dat de brutowinstmarge 'opnieuw een onderliggende verbetering zal laten zien'.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!