Veel vrouwen van boven de vijftig jaar kopen modeaccessoires die eigenlijk bedoeld zijn voor vrouwen die een stuk jonger zijn. Dat blijkt uit onderzoek van InsightFarm onder Amerikaanse vrouwen, zo meldt FashionUnited.nl.
Ook Nederlandse vrouwen schaffen liever producten voor jongeren aan, stelt Liesbeth van Beveren van Six Shop bv. "Onze doelgroep zijn meisjes tussen de vijftien en 25 jaar, maar wij merken dat er eigenlijk vrouwen van alle leeftijden in de winkels komen." Ook in de winkels van I Am, die gericht zijn op vrouwen van boven de 25 constateert het bedrijf bezoek van vrouwen van alle leeftijden.
Van Beveren denkt dat het aanbod voor vrouwen in hogere leeftijdscategorieën gewoonweg tekort schiet. "Ze kunnen daarvoor eigenlijk alleen terecht bij modewinkels die de accessoirelijn van een kledingmerk verkopen."
50-plusser koopt jeugdige accessoires
Gepubliceerd op 12 februari 2008 om 00:00
Reacties 0