Een order van een hotmailaccount wordt zeven keer zo vaak niet op tijd betaald dan een vergelijkbare order van een betaalde e-mailaccount. Dit concludeert Lindorff, een bedrijf dat zich bezighoudt met creditmanagement en klantbehoud, uit een analyse van haar database.
Lindorff bracht het verschil in kaart tussen gratis en betaalde emailadressen en concludeerde dat betaalde providers beduidend minder wanbetalers in hun klantenbestand hebben. Ook het e-mail domein blijkt van invloed: bij com-adressen ligt het percentage niet op tijd betaalde orders veel hoger dan bij e-mailadressen met nl.
Gratis e-mailadressen zijn weliswaar goed voor een groot gedeelte van de omzet, maar zijn lastiger te managen omdat een controle op de juistheid van het emailadres geen enkele extra zekerheid geeft. Lindorff acht het daarom verstandig om met name bij gratis emailadressen extra aandacht te besteden aan de kredietwaardigheid van de achterliggende consument. Gratis emailadressen blokkeren is namelijk zonde van de omzet.
'Hotmailgebruikers slechtste online betalers'
Gepubliceerd op 12 februari 2008 om 00:00
Reacties 0