De Nederlandse consument weet steeds beter zijn weg naar webwinkels te vinden. Vorig jaar hebben zij voor bijna vier miljard euro aan producten en diensten via internet gekocht. Dit meldt brancheorganisatie Thuiswinkel.org donderdag. In 2006 werd nog ruim 2,8 miljard euro online besteed.
Thuiswinkel.org stelt dat het vertrouwen van consumenten in het betalen via internet langzaam stijgt. Toch constateert de organisatie dat bij een deel van de bevolking de perceptie heerst dat internettransacties niet veilig zijn. In Nederland zouden ongeveer 3,5 tot 4 miljoen mensen aarzelen via het web iets te kopen.
Thuiswinkel.org pleit voor maatregelen die het vertrouwen in betalen op internet verbeteren. Zo zouden ook buitenlandse klanten via internetbankieren moeten kunnen betalen aan Nederlandse winkeliers. Verder pleit de organisatie onder meer voor de invoering van identificatie bij internettransacties.
Online shoppen fors gestegen
Gepubliceerd op 15 februari 2008 om 00:00
Reacties 0