AH-klant steeds trouwer

Klanten die hun boodschappen doen bij Albert Heijn, bezoeken de super steeds vaker. Dat blijkt uit het recentste klantenkringonderzoek van onderzoeksbureau GfK, dat volgende week wordt gepresenteerd.

“Ook Jumbo, Plus en EM-TÉ kregen vorig jaar door overnames veel extra klanten”, vertelt Joop Holla van GfK. “In tegenstelling tot die formules, heeft alleen AH ook een hogere klantentrouw gerealiseerd. Vaste klanten komen steeds vaker bij de marktleider over de vloer.”

Volgens Holla dankt Albert Heijn de trouwere klanten aan de spaaracties. “Het succesvolst was de Fabeltjeskrant-actie.” Het aantal consumenten dat regelmatig een filiaal van Albert Heijn binnenstapt, is vorig jaar de grens van tachtig procent gepasseerd. In 2006 kwam 79,3 procent van de shoppers geregeld bij de AH boodschappen doen, tegenover 81,2 procent nu.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!