Klanten die hun boodschappen doen bij Albert Heijn, bezoeken de super steeds vaker. Dat blijkt uit het recentste klantenkringonderzoek van onderzoeksbureau GfK, dat volgende week wordt gepresenteerd.
“Ook Jumbo, Plus en EM-TÉ kregen vorig jaar door overnames veel extra klanten”, vertelt Joop Holla van GfK. “In tegenstelling tot die formules, heeft alleen AH ook een hogere klantentrouw gerealiseerd. Vaste klanten komen steeds vaker bij de marktleider over de vloer.”
Volgens Holla dankt Albert Heijn de trouwere klanten aan de spaaracties. “Het succesvolst was de Fabeltjeskrant-actie.” Het aantal consumenten dat regelmatig een filiaal van Albert Heijn binnenstapt, is vorig jaar de grens van tachtig procent gepasseerd. In 2006 kwam 79,3 procent van de shoppers geregeld bij de AH boodschappen doen, tegenover 81,2 procent nu.
AH-klant steeds trouwer
Gepubliceerd op 19 februari 2008 om 00:00
Reacties 0