'Europees pilsje wordt duurder'

Europeanen gaan meer betalen voor een biertje van Heineken. De Nederlandse brouwer verhoogt dit jaar zijn prijzen met drie tot vier procent.

Heineken ziet zich daartoe genoodzaakt omdat de kosten voor grondstoffen (mout) en verpakkingsmaterialen (aluminium voor blikjes) sterk stijgen. Het concern denkt dat de prijzen voor grondstoffen en verpakkingsmaterialen dit jaar met vijftien procent stijgen, meldt FEM Business op zijn website. 

De bierbrouwer heeft de nettowinst vorig jaar voor bijzondere posten met 23 procent zien stijgen tot 1,12 miljard euro. De omzet groeide met zes procent naar 12,56 miljard euro. Ook voor dit jaar verwacht Heineken een positieve autonome nettowinstgroei. Het bedrijf heeft de gestegen prijzen voor grondstoffen en verpakkingsmateriaal kunnen doorberekenen in de prijzen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!