Kinderkleding geliefd in 2007

De Nederlandse consument gaf vorig jaar 8,1 miljard euro uit aan bovenkleding; twee procent meer dan in 2006. Dat blijkt uit GfK-onderzoek in opdracht van Modint, de ondernemersorganisatie voor mode en textiel.

Vooral kinderkleding vond gretig aftrek in 2007. Daar werd zeven procent meer van verkocht. De verkoopcijfers van mannenmode stegen met 2,4 procent, van vrouwenmode ging 0,4 procent meer over de toonbank.

Zelfstandige modezaken verloren iets van hun marktaandeel. De postorder- en internetbedrijven wonnen juist. Via deze kanalen werd vooral veel kinderkleding aangeschaft.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!