BCC geeft duurzame kennis prijs

Elektronicaketen BCC gaat zijn unieke informatie over het specifieke verbruik van diverse apparaten voor nop prijsgeven aan zijn concurrenten. De commercieel directeur van BCC, Michiel de Haan, gaat dat vanavond bekend maken tijdens het programma 'Een duurzaam gesprek' op tv-zender Het Gesprek.

“We weten wat apparaten in euro’s verbruiken gebaseerd op de norm van een standaard gezin. Die informatie ontwikkelden we samen met Milieu Centraal. Ik kan me voorstellen dat we dat als branche gezamenlijk doen. En dat we al die informatie op de prijskaarten gaan zetten”, aldus De Haan 

Milieu Centraal is een vanuit de overheid gesubsidieerde instelling die consumenten informatie moet geven over energieverbuik. BCC werkt daar nu anderhalf jaar ‘heel prettig’ mee samen. De Haan hoopt dat de elektronicabranche, die volgens hem niet zo’n goede reputatie heeft, het thema van duurzaamheid gezamenlijk aanpakt. Ook met de producenten van wit- en bruingoed.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!