Supermarktketen Super de Boer introduceert private label scharreleieren waarvan de herkomst via internet te traceren is. De keten is hiertoe een samenwerking aangegaan met eierleverancier Kwetters.
Elk eigen merk-scharrelei in de winkels van Super de Boer is voorzien van een unieke code die klanten op superdeboer.nl in kunnen vullen om zo de herkomst van het betreffende ei te achterhalen. Vervolgens is Google Earth hieraan gekoppeld om daadwerkelijk te zien waar het ei vandaan komt.
Super de Boer zegt de eerste supermarkt te zijn die werkt met een eigen diervriendelijk systeem voor het produceren van scharreleieren. “Super de Boer pleit met de introductie van het tracking & tracing systeem voor meer transparantie en wil de consument op deze manier meer inzicht geven in en bewuster maken van de herkomst van de door het bedrijf verkochte eieren”, aldus categorymanager Sheila Blomsma-Muller van Super de Boer.
SdB-scharreleieren traceerbaar via internet
Gepubliceerd op 27 februari 2008 om 00:00
Reacties 0