Unilever opnieuw verdacht van prijsafspraken

Unilever wordt verdacht van prijsafspraken voor de Franse markt. Dat schrijft de Franse krant Le Figaro.

In totaal worden negen Europese en Amerikaanse fabrikanten van consumentenproducten verdacht van het maken van prijsafspraken. Naast Unilever komen ook de namen van Procter & Gamble, Colgate-Palmolive, Sara Lee en SC Johnson & Son op het verdachtenlijstje voor. Als de bedrijven schuldig worden bevonden kunnen ze boetes krijgen die mogelijk in de miljarden euro's lopen, stelt Le Figaro.

De vermeende prijsafspraken over de productprijzen in Frankrijk zouden eind 2004 zijn gemaakt. Volgens de Franse krant kwam de affaire aan het licht toen SC Johnson eind 2005 de vermeende prijsafspraken opbiechtte aan de Franse autoriteiten, mogelijk met het doel om straf te voorkomen.

Vorige week werd Unilever al op de vingers getikt voor gemaakte prijsafspraken in Duitsland.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!