Elektronicagigant Media-Saturn doet een grootschalig onderzoek naar de effecten van reclame. In februari heeft het retailconcern hiertoe het reclamebudget fors verminderd. De directie wil nu de effecten gaan meten op de verkoopcijfers, schrijft het Duitse vakblad LebensmittelZeitung.
Volgens Nielsen Media Research heeft het bedrijf achter Media Markt en Saturn in februari zestig procent minder besteed aan reclame, dat staat gelijk aan een bedrag van 14 miljoen euro. De directie van Media-Saturn zou hier opdracht voor hebben gegeven.
Branchedeskundigen verwachten een enorm effect op de winkelvloer. Zowel Media Markt als Saturn zijn erg afhankelijk van hun aanbiedingen, waardoor de omzet in februari sterk zou zijn teruggevallen.
Het besluit van de directie heeft voor de nodige onrust gezorgd; bedrijfsleiders van de winkels zijn tevens mede-eigenaar van hun filiaal. Het bedrijf heeft aangekondigd in maart weer als normaal te spenderen aan reclameuitingen.
MediaMarkt kort op reclamebudget
Gepubliceerd op 26 maart 2008 om 00:00
Reacties 0