Telfort moet spotjes over Vodafone rectificeren

Telecombedrijf Telfort moet misleidende televisiespotjes over branchegenoot Vodafone rectificeren. Dat heeft de voorzieningenrechter in Haarlem donderdag bepaald.

Telfort beweerde in reclame op televisie en internet ten onrechte dat bellen via het eigen netwerk tot 117 euro per jaar goedkoper zou zijn dan bij Vodafone. In de spotjes vergeleek Telfort de prijs van de eigen 180-minuten belbundel met Vodafone's 200-minuten bundel. Uit de reclame werd niet duidelijk dat sms-berichten bij Telfort apart moeten worden afgerekend, terwijl die bij Vodafone in de prijs voor de bundel zijn verwerkt. Dit maakte de reclame volgens de rechtbank misleidend.

Telfort moet de rectificatie twee keer uitzenden op de televisiekanalen RTL4 en Nederland 1. Daarnaast moet het bedrijf advertenties plaatsen op de eigen website en op MSN.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!