Consumentenvertrouwen stabiliseert in maart

Het vertrouwen van de Nederlandse consument is deze maand, na een scherpe daling in februari, nagenoeg gelijk gebleven. Consumenten waren iets minder negatief over het economisch klimaat, terwijl hun koopbereidheid juist iets afnam. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Net als in de voorgaande maand is de koopbereidheid onder consumenten in maart licht afgenomen. De oorzaak hiervan is dat de vraag, of het een gunstig tijdstip is voor het doen van grote aankopen, voor het eerst sinds augustus 2006 overwegend negatief is beantwoord. Over de eigen financiële situatie in de afgelopen twaalf maanden zijn consumenten echter minder negatief geworden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!