Bol en Wehkamp winnaars Thuiswinkel Awards

Webwinkels Bol en Wehkamp zijn de grote winnaars geworden bij de uitreiking van de Nationale Thuiswinkel Awards donderdag. Bol.com bleek de absolute favoriet in de categorie ‘Groot’ en is daarmee de overall winnaar. De webshop kreeg de allerhoogste cijfers en het meeste aantal stemmen van het publiek en mag zich daarom de ‘Beste Webwinkel van Nederland - Groot’ noemen.

Wehkamp sleepte twee awards in de wacht, in de categorie Mode en de categorie Warenhuizen. ToolsXL scoorde in de categorie ‘Klein’ het meeste aantal stemmen en kreeg de hoogste rapportcijfers toebedeeld door de consumenten. ToolsXL, dat gereedschappen verkoopt, is daarmee de ‘Beste Webwinkel van Nederland – Klein’.

Uit het consumentenonderzoek, uitgevoerd door Q&A Research en Consultancy, kwamen nog achttien webwinkels in tien categorieën als winnaars uit de bus. Een overzicht van alle winnaars vindt u op de website van de Thuiswinkel Awards.

Naast de publiekprijzen zijn gisteren bovendien drie vakprijzen uitgereikt; reiswebsite Zoover won de Innovatie Award, ‘marktplaats voor mobieltjes’ AnyMobile won de Starter Award en HEMA won de Thuiswinkel Award. Een vijftienkoppige vakjury, bestaande uit vakgenoten en (hoofd-) redacteuren van mediapartners, beoordeelden de 177 inzendingen voor de vakprijzen aan de hand van vooraf opgestelde criteria en de ingezonden motivaties.

HEMA won omdat het bedrijf in 2008 de meest opzienbarende prestatie heeft geleverd op het gebied van thuiswinkelen, aldus de jury. “HEMA.nl is een zeer volledige site die prettig navigeert en naadloos aansluit bij wat HEMA is en wil zijn. Als bezoeker krijg je meteen het HEMA-gevoel. Dat is een unieke prestatie.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!