Japanse super zet Robot-nanny in

De Japanse supermarktketen AEON zet een robot in om kinderen van klanten te vermaken. De kinderen krijgen een badge met een code zodat de robot de kinderen kan identificeren, meldt Distrifood.nl.

De 1,40 meter hoge robot is actief in een AEON-winkel in Fukuoka. De robot kan de kinderen eveneens onderscheiden door hun naam en leeftijd. Ook kan hij in gesprek, al is zijn woordenschat beperkt.

De robot heeft een ingebouwde projector in één van zijn ogen, waarmee het reclameboodschappen kan vertonen, of opnames die zijn gemaakt met de camera in het andere oog. Aeon is van plan robots ook voor andere servicedoelen in te zetten, bijvoorbeeld om klanten rond te leiden en winkelwagentjes te vullen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!