Lidl biedt via flyers in de Duitse winkelfilialen zijn excuses aan voor het bespioneren van het personeel met mini-camera’s. Dat is volgens Duitse instellingen voor de bescherming van persoonsgegevens niet voldoende. Zij eisen verontschuldigingen aan klanten, omdat op de opnamen ook te zien is welke pincode de klanten invoeren als ze met hun betaalpas betalen.
Het ‘Stasi-schandaal’ is desastreus voor het imago van de supermarktketen. Volgens de dagelijkse merkenmonitor BrandIndex is de discounter na een tweede plek achter marktleider Aldi gekelderd tot een gedeelde laatste plaats met winkelketen Norma.
In de politiek riepen de eerste partijen op tot boycot van de supermarkt. “Niemand is gedwongen bij Lidl zijn boodschappen te doen”, zei partijvoorzitter Roth van de Groenen.
Lees ook: Privé-detective controleert Lidl-personeel
Lidl bespiedde ook klanten
Gepubliceerd op 31 maart 2008 om 00:00
Reacties 0