Consument prijsbewuster in supermarkt

Nederlanders kiezen steeds vaker voor een goedkopere supermarkt. Volgens het Centraal Planbureau (CPB) zijn consumenten in ons land tussen 1993 en 2005 almaar prijsbewuster geworden.

Door de prijzenoorlog sinds 2003 hebben consumenten geprofiteerd van de relatief lage prijzen in de supermarkt, stelt het CPB. Niet alleen de onderlinge concurrentie tussen supermarkten heeft tot lagere prijzen geleid. Ook tussen voedingsmiddelfabrikanten is een concurrentiestrijd gaande. Hierdoor worden de prijzen van producten en de winst van de supermarkten lager.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!