Douwe Egberts verduurzaamt espresso’s

Koffieproducent Douwe Egberts heeft al haar espressomelanges verduurzaamd. Vanaf 1 mei stromen de honderd procent duurzame koffiebonen in bij de verkooppunten zoals supermarkten, meldt Distrifood op haar website.

Met de bonen wil de Nederlandse koffieproducent tegemoetkomen aan de vraag vanuit de markt naar volledig duurzame producten. De DE-espresso’s zijn voorzien van het UTZ Certified-keurmerk. Het gaat onder meer om de merken, Douwe Egberts Coffee Systems, Piazza d’Oro en Laurentis.

De overgang van Douwe Egberts op honderd procent duurzame UTZ Certified espressomelanges is onderdeel van de doelstelling van moederbedrijf Sara Lee om in 2008 twintig miljoen kilo duurzaam geproduceerde koffiebonen met het UTZ Certified-keurmerk in te kopen, acht keer zoveel als in 2004.

“Van alle grote koffiebranders ter wereld zijn wij nu de grootste inkoper van duurzame koffie met het UTZ Certified keurmerk”, zegt Jan Pieter Schretlen, commercieel directeur bij Douwe Egberts Coffee Systems. “Door de grootschaligheid hebben wij als bedrijf veel impact op de verduurzaming van de wereldwijde koffiemarkt, waarbij we onze hoge kwaliteitseisen, een constant gelijke smaakbeleving en een concurrerende prijs voor onze klanten kunnen garanderen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!