Albert Heijn en V&D zijn met hun folders in de prijzen gevallen. Tijdens de Nationale Dag van de Brievenbusreclame ontving Albert Heijn de Gouden Deurmat, een onderscheiding voor de folder die het meest geliefd is bij de consument. V&D sleepte de Folder Vakprijs binnen, waarvan de winnaar wordt bepaald door een onafhankelijke vakjury met representanten uit alle geledingen van de folderketen.
Albert Heijn bleef in de finale Kruidvat en Karwei de baas. De Gouden Deurmat wordt sinds 2001 jaarlijks uitgereikt. Vorig jaar kwam IKEA als winnaar uit de bus. De Zweedse meubelgigant was vorig jaar ook de eerste winnaar van de Folder Vakprijs. Dit jaar streek V&D met de eer.
De vakjury stond dit jaar onder voorzitterschap van Charles Borremans, managing director van Draft FCB. Borremans roemde V&D voor de vernieuwende inzet van het mediumtype. Andere genomineerden voor de Folder Vakprijs waren HEMA en Gamma.
Folders Albert Heijn en V&D bekroond
Gepubliceerd op 28 mei 2008 om 00:00
Reacties 0