De Belgische supermarktketen Delhaize opent met nieuw prijsbeleid de frontale aanval op discounters Lidl en Aldi. Delhaize maakte gisteren bekend de prijs van alle A-merken die bij Lidl worden verkocht, te verlagen tot het prijsniveau dat de discounter hanteert. Dat schrijft Het Financieele Dagblad donderdag.
Delhaize belooft eveneens de prijzen van zijn huismerk te verlagen tot het niveau van Aldi. Bovendien worden wekelijks honderden populaire producten met acties tijdelijk verlaagd. De nieuwe prijzenslag wordt aangekondigd in een grote mediacampagne.
“Wij willen onze klanten duidelijk maken dat ze bij Delhaize de keuze hebben tussen de bekende A-merken, maar ook de goedkopere huismerken”, aldus een woordvoerster. “Belgen gaan voor verschillende boodschappen naar verschillende winkelketens. Dat is wat ons betreft niet meer nodig.”
Concurrent Colruyt reageerde de afgelopen jaren schouderophalend op de prijsaanvallen van de concurrentie. “Focus op prijs speelt in ons voordeel. We garanderen de klant de laagste prijs en dat weet men”, aldus een woordvoerder.
Delhaize is van oudsher de duurdere en meest op kwaliteit gerichte supermarkt in België, met focus op een ruim aanbod en exclusieve producten. Sinds een paar jaar worden twee huismerken uitgebouwd, als antwoord op de discounters. Het bedrijf haalde vorig jaar een omzet van 4,4 miljard euro. Bij het supermarktconcern werken wereldwijd 138.000 mensen.
Delhaize gaat discounters te lijf
Gepubliceerd op 29 mei 2008 om 00:00
Reacties 0