Albert Heijn stopt met de verkoop van Peter’s Farm kalfsvlees omdat de supermarktketen het vlees te duur vindt. Albert Heijn eiste daarom onder meer een lagere inkoopprijs, maar aan die eis wilde de vleesproducent niet voldoen.
Moederbedrijf Alpuro zette Peter’s Farm in de markt als een concept waarbij kalveren in kuddes van circa zestig dieren leven. Ondersteund door computertechnologie krijgen die volgens het bedrijf de maximale aandacht en zorg. De dieren kunnen zelf bepalen wanneer ze willen eten, slapen of spelen. Ze hebben skippyballen om mee te spelen en borstels om langs te schuren. Wie een lapje vlees koopt kan via een code traceren op welke boerderij het kalf leefde en live beelden uit de betreffende stal zien. Die uitgangspunten zijn van invloed op de prijs.
Juist kwaliteitssupermarkt Albert Heijn vormde voor Peter's Farm dan ook bij uitstek een mooi afzetkanaal. Met de bereidheid om in samenspraak met de Dierenbescherming Albert Heijns Beter Leven-kenmerk te implementeren kon Peter's Farm Albert Heijn niet op andere gedachten brengen. Volgens Peter's Farm-woordvoerder Maurice Aalbers liepen de gesprekken spaak op de prijs en de eis van Albert Heijn het vlees onder de vlag van het eigen merk te verkopen.
AH stopt verkoop ‘diervriendelijk’ kalfsvlees
Gepubliceerd op 2 juni 2008 om 00:00
Reacties 0