Consumenten doen het liefst hun boodschappen bij Albert Heijn. Dat blijkt uit het onderzoek Brand Momentum van Euro RSCG onder 1350 Nederlanders. De merkenbarometer van dit communicatienetwerk neemt niet alleen supermarkten onder de loep, maar ook cosmeticaketens en warenhuizen.
De uitkomsten van het Brand Momentum-onderzoek laten fors hogere cijfers zien bij Albert Heijn (+63%). Jumbo neemt de tweede plaats in van het rijtje stijgers (+54%), op de voet gevolgd door drogisterijketen Kruidvat (+50%).
Grootste daler in het onderzoek is supermarktketen Edah (-54%). Uit het oog uit het hart, lijkt hier volledig op te gaan. Spar heeft de dubieuze eer haar verdwenen concurrent achterna te gaan (-41%). Het overnemen van Sligro-vestigingen werpt vooralsnog geen vruchten af. De top-3 van grootste dalers wordt gecompleteerd door het kwakkelende V&D (-17%).
Voor het persbericht, klik hier.
‘Albert Heijn blijft populairste retailmerk’
Gepubliceerd op 3 juni 2008 om 00:00
Reacties 0