Telefonische verkopers worden steeds brutaler en soms onbeschoft als consumenten aangeven geen prijs te stellen op de verkooppraatjes. Dat blijkt uit onderzoek van de stichting Consumentenlijn Telemarketing, zo schrijft De Telegraaf vandaag.
De stichting overweegt de namen van de bedrijven die dit soort praktijken erop nahouden openbaar te maken. In het eerste kwartaal van dit jaar kwamen maar liefst 192 klachten binnen, terwijl dat in 2006 in het gehele jaar 474 waren. Consumenten klagen het meest over het feit dat sommige callcentra meerdere malen terugbellen om hen alsnog te overtuigen van het product. “Maar dit kwartaal viel vooral op dat de toon die wordt aangeslagen vervelender wordt”, zegt directeur Herman Nieuwenhuis. “Mensen die ongevraagd gestoord worden door een telefonische verkoper, worden ook nog eens uitgescholden en ziektes toegewenst als ze aangeven geen prijs te stellen op de verkooppraatjes.”
‘Telefonische verkopers steeds brutaler’
Gepubliceerd op 5 juni 2008 om 00:00
Reacties 0