Consument wantrouwt buitenlandse retailer

De Europese consument geeft zijn geld nog nauwelijks uit op de Europese markt. Van de Europeanen koopt zes procent producten in een ander EU-land. Dat komt volgens eurocommissaris Consumentenzaken Meglena Kuneva vooral door een gebrek aan vertrouwen.

Om het vertrouwen van de consument in Europese aankopen te vergroten is een netwerk van Europese Consumenten Centra (ECC) opgericht. Kuneva opende donderdag het Nederlandse ECC in Utrecht.

Het ECC functioneert als vraagbaak en klachtenmeldpunt voor consumenten. Het ECC kan vooralsnog geen boetes geven, maar met bemiddeling zeggen ze een heel eind te komen. “Als een organisatie als het ECC verhaal gaat halen bij een verkoper, komt die al snel over de brug”, meent Kuneva.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!