Helft mannenmode gekocht door vrouw

Bijna de helft van alle mannenkleding wordt aangeschaft door vrouwen. Dat blijkt uit een onderzoek naar herenmode door GfK Panel Services, schrijft het Algemeen Dagblad maandag.

Vrouwen kopen vooral de goedkopere herenkledingstukken. De duurdere stukken koopt de man zelf. Dat is te zien aan de bestedingscijfers, slechts 32 procent van de totale uitgaven komt uit de damesportemonnees.

De vijfduizend ondervraagde mannelijke consumenten nemen vaak hun wederhelft mee als ze zelf gaan shoppen. Twee op de drie winkelen met hun partners. Zo zijn er de mannen met een ‘klassieke’ kledingstijl (vijftigplusser, jeansmaat 40 en groter): van hen winkelt 80 procent met eega. De heren met een zogenoemde ‘street’ kledingstijl (12-29 jaar, jeansmaat 32 en kleiner) shoppen het minst met partner: 36 procent. Mogelijk omdat er geen partner is.

Het GfK onderzocht ook het verband tussen kledingstijl en het favoriete automerk. Zo is er een verband tussen de De ‘klassieke’ man kiest bijvoorbeeld voor Opel. De ‘street’ man voor Ferrari. De ‘moderne’ man (12-39 jaar, jeanswijdte kleiner dan 32) heeft meer met Audi.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!