'De detailhandel verdient beter’

Eduard van de Lustgraaf trad in 1990 in dienst bij het HBD als algemeen directeur. Daarvoor werkte hij onder meer bij de ministeries Economische Zaken en Financiën. Na achttien jaar is het wat hem betreft mooi geweest. Het is tijd voor een nieuwe directeur. “Je moet niet te lang blijven zitten.”

Van de Lustgraaf geeft aan dat hij nu ook nog de leeftijd heeft om iets ‘nieuws’ te beginnen. De naam voor zijn eigen interim-managementbureau staat er al ‘Edint’. “De eerste klus – het bijstaan van een doorstartende ondernemer – is al gemeld. Maar eerst ga ik met mijn vrouw op vakantie.” De scheidend directeur kijkt terug op een mooie periode, waarin veel is gebeurd. “Ik kwam terecht bij de grootste bedrijfstak en meest dynamische van Nederland: de detailhandel! Nog steeds dringt dat niet altijd goed door bij de politiek. De detailhandel heeft een belangrijke toegevoegde waarde wat betreft onze economische voorspoed op macro niveau. De politieke focus ligt nog steeds vooral op industrie en dienstverlening. Dat is ook de reden geweest dat we na mijn aantreden snel zijn gestart met een imagocampagne ‘De Week van de Winkel’. Ook omdat het begin jaren negentig moeilijk was om aan winkelpersoneel te komen. Een situatie waarin we nu weer terecht zijn gekomen.”

Het gehele artikel is te lezen in het juninummer van RetailTrends
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!