De omzet van Nederlandse supermarkten is in de eerste 21 weken van 2008 met 7,6 procent gestegen. Dat blijkt uit nog te publiceren gegevens van koepelorganisatie CBL, zo schrijft het Financieele Dagblad. Over heel 2007 was de groei 4,7 procent.
Dit jaar zal volgens het CBL de grens van dertig miljard euro worden doorbroken, mede dankzij het EK voetbal. Ook blijkt uit onderzoek dat de consument een half procent goedkoper uit zou kunnen zijn, als de winkels buiten de venstertijden kunnen worden beleverd. Files en andere logistieke problemen kosten nu jaarlijks 140 miljoen euro.
Volgens René Roorda van het CBL kan ook veel meer worden gedaan aan het aantal keren dat producten niet meer verkrijgbaar zijn in de winkel. Ergernis hierover heeft die over lange rijen van de eerste plaats verdrongen.
Lees ook: Oranjekoorts doet supermarkten goed
Omzetgroei voor supers
Gepubliceerd op 12 juni 2008 om 00:00
Reacties 0