Starbucks rukt op in Europa

Starbucks wil de komende drie jaar 150 nieuwe vestigingen openen in Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland. De nieuwe filialen van de Amerikaanse koffieketen moeten komen op luchthavens en treinstations. Dat schrijft de Wall Street Journal donderdag.

De nieuwe filialen zijn ‘slechts het begin’, zo liet topman Howard Schultz aan de krant weten. Starbucks wil op deze manier bepalen hoe groot de Europese vraag is naar ‘snelle koffie’. In Nederland heeft Starbucks een vestiging op Schiphol.

De exploitatie van de nieuwe winkels komt in handen van SSP, een Brits bedrijf dat onder meer ook Burger King en Pizza Hut runt. Het gaat om de grootste licensieovereenkomst van Starbucks buiten de VS.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!