De zich steeds sneller opvolgende ontwikkelingen en trends in het consumentengedrag betekenen nieuwe kansen én bedreigingen voor versspeciaalzaken. Weten waarom de Nederlandse consument wel of niet koopt bij de speciaalzaak is voor bijvoorbeeld ambachtelijke slagers dan ook essentieel: ‘Wat voor vlees heeft u in de kuip?’
Het marktaandeel van de supermarkt groeit nog altijd, terwijl het aantal versspeciaalzaken nog steeds afneemt. Het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en de Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie (KNS) hebben onderzoek laten doen naar de (markt)ontwikkelingen in vleesproducten met als doel eventuele bedreigingen voor ambachtelijke slagers in kaart te brengen en handvatten aan te reiken hun huidige marktpositie te behouden en waar mogelijk te versterken.
Het gehele artikel is te lezen in het juninummer van RetailTrends
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Koop-, kook, en tafelgedrag
Gepubliceerd op 19 juni 2008 om 00:00
Reacties 0