Nieuw winkelconcept AH open

Het eerste filiaal van Albert Heijn volgens een gemoderniseerd winkelconcept is gisteren geopend in het Brabantse Veghel. Later deze week volgt een tweede in Laren. De supermarktketen rolt het concept volledig uit, alleen de 'AH to go'-vestigingen en de 'XL'-filialen blijven ongewijzigd. In totaal gaat het om zo’n 680 winkels, inclusief de over te nemen C1000-winkels. Voor dit jaar mikt het bedrijf op tachtig omgebouwde winkels. Albert Heijn zwijgt over de investeringen die met de operatie zijn gemoeid.

Het nieuwe concept kenmerkt zich volgens de bedenkers vooral door meer keuze, meer voordeel en meer service. Zo worden de voordeligste artikelen duidelijker aangeprijsd en kunnen klanten proeven. Alle schappen bij de kassa’s zijn weggehaald.

Bij de ontwikkeling van het nieuwe concept is ook rekening gehouden met het milieu. Het energieverbruik is volgens Albert Heijn met vijftien tot twintig procent teruggebracht, onder meer door het gebruik van zuinigere koelinstallaties, LED-verlichting en door vrieskisten af te dekken.

Albert Heijn is niet de enige supermarktketen die zijn winkels moderniseert. Ook Super de Boer en Schuitema, de organisatie achter de C1000-winkels, lanceerden verbeterde winkelconcepten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!