S. Oliver introduceert eenheidsprijs

Het Duitse kledingmerk s Oliver gaat in de landen die de euro als betaalmiddel hanteren, zijn prijzen gelijktrekken. Voorheen lagen de prijzen in thuismarkt Duitsland lager dan in andere eurolanden. Dit kwam onder andere door de besparingen op transportkosten. Door de maatregel worden de prijzen in de Benelux naar beneden bijgesteld, meldt Fashion United.

S. Oliver wil een eenheidsprijs gaan hanteren met het oog op de internationale groei. Het merk richt zich sinds 2005 op groei door de presentatie van de collecties op de winkelvloer onder zijn hoede te nemen en op die manier de verkoopprestaties te verbeteren. Dit noemt s. Oliver 'oppervlaktebeheer', aldus Fashion United.

De prijsaanpassing geeft s. Oliver de mogelijkheid om verder te groeien, meent Michael Doerell, countrymanager Benelux. "De expansie van s.Oliver Benelux krijgt hierdoor een grotere impuls en zal de gekozen strategie nog succesvoller kunnen invullen."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!