Ze zijn 50+, koopkrachtig en energiek genoeg om hun geld zorgeloos te laten rollen. Maar ze zijn als ervaren consumenten ook kritisch en lastig in een hokje te duwen. Is uw winkel voldoende ingespeeld op een ‘zilveren’ toekomst?
Marketeer Edgar Keehnen stelt in zijn boek Vijftigplusmarketing: wie de ouderen heeft, heeft de toekomst. Maar hoe strik je die ouderen? Keehnen schetst op bondige wijze wie die vijftigplusser is, geeft tips hoe hem of haar te bereiken en geeft aan de hand van acht casussen voorbeelden uit de praktijk.
Wilt u bijgepraat worden over de kansen die deze groeiende consumentengroep u te bieden heeft? Wij mogen vijf exemplaren van Vijftigplusmarketing weggeven. Het enige wat u hoeft te doen is antwoord geven op onderstaande vraag:
In 2007 was 34 procent van de Nederlandse bevolking vijftig jaar of ouder, zo becijferde het CBS. Dit percentage zal de komende jaren blijven klimmen. Hoe groot zal deze consumentengroep naar verwachting in 2025 zijn?
A: 37 procent
B: 40 procent
C: 42 procent
Mail uw antwoord naar redactie@retailbooks.nl, met als onderwerp 50 +. Vergeet niet uw naam en adresgegevens te vermelden.
Win het boek Vijftigplusmarketing!
Gepubliceerd op 25 juni 2008 om 00:00
Reacties 0