Ook dit jaar blijkt uit het onderzoek 'Trends in Retail, (Re)Connect the Consumer' klip en klaar dat de retailsector volop in beweging is. Vorig jaar en de eerste helft van 2008 manifesteren zich als een relatief goede periode voor de Nederlandse retail, maar de sector kampt met belangrijke uitdagingen. Door omgevingsfactoren in economisch, sociografisch en demografisch opzicht, en het grillige consumentengedrag volgen nieuwe trends en variaties op bestaande trends, evenals trendbreuken, elkaar sneller en heftiger op dan ooit tevoren.
Meer dan in voorgaande jaren bemerkt de retail de toenemende impact van externe actoren en factoren waarmee de consument wordt geconfronteerd. Positieve en negatieve impulsen die het vertrouwen beïnvloeden, volgen elkaar steeds sneller op. De gevolgen hiervan zijn duidelijk waarneembaar in het gedrag van de consument; wispelturigheid is aan de orde van de dag.
Het gehele artikel kunt u lezen in het julinummer van RetailTrends. Deze verschijnt morgen. Voor een jaar- of proefabonnement, klik hier.
Retail ‘needs’ nog meer detail
Gepubliceerd op 2 juli 2008 om 00:00
Reacties 0