Ouderen willen kwaliteit

Het aantal ouderen blijft groeien en is een interessante doelgroep voor marketeers. In Nederland en Belgie hebben 30 vijftigplus Cool Hunters onderzocht wat deze doelgroep cool vindt. Vijftigplussers blijken een bovenmodaal krachtig elan te hebben, zo bleek uit het onderzoek. Een rustige oude dag lijkt iets waar de ouderen totaal niet op zitten te wachten. Veel ouderen spreken dan ook van de Tweede Helft van hun leven, in plaats van over het einde. In deze Tweede Helft van hun leven gaan vijftigplussers op zoek naar kwaliteit. Uiterlijke verzorging, eten en drinken en tijdschriften moeten voor de senioren allemaal aan strenge kwaliteitseisen voldoen. Een groot aantal ouderen wil graag grote reizen maken. Ook hier stellen de senioren grote eisen aan, met name wat de service en kwaliteit van de reis betreft. Een reis naar een Europese stad moet ook voldoende diepgang hebben. Marketingcommunicatie voor vijftigplussers zou aan dit aspect van reizen meer aandacht moeten besteden. Dat gebeurt nu nog te weinig, aldus de ouderen. Aan de andere kant zijn senioren sterk wantrouwend tegenover marketeers. Veel voor marketeers interessante zaken houden de ouderen het liefst prive.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!