Samen bouwen aan merken

Handel en industrie proberen al decennia samen te werken. Het lukt alleen niet of onvoldoende. Alle trade marketing-, brand activation- en category management-trajecten ten spijt. Waar ligt dat toch aan?

Het kan enerzijds liggen aan de naïeve instelling van de leverancier annex merkfabrikant, die (nog steeds) te weinig nadenkt over het karakter van de winkelvloer waar de activatie voor zijn merk moet gebeuren. Maar anderzijds ligt het ook aan de onbetrouwbaarheid van de retailer die onder het mom van ‘dit past niet in het winkelbeeld of mijn formule’ ieder initiatief van de industrie de grond inboort.

De waarheid ligt natuurlijk in het midden. Feit blijft dat ‘samen werken’ iets anders is dan samenwerken. In het boekje ‘Wist
u dat …’ van POPAI Benelux wordt ingegaan op dit onderwerp en op instore marketing & communicatie. Een ander belangrijk onderwerp dat aan bod komt is brand activation. Dit heeft niet alleen betrekking op een merk, maar ook op een winkelmerk.

Het gehele artikel is te lezen in het julinummer van RetailTrends
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!