Klant Wehkamp doelwit internetfraude

Wehkamp waarschuwt alle klanten tegen een bende die probeert de inlogcodes van klanten te achterhalen. In een mailbericht geeft de internetretailer aan dat Wehkamp geen bericht heeft gestuurd aan klanten om persoonlijke inloggegevens achter te laten, zo meldt het Algemeen Dagblad.

In het bericht krijgen klanten de boodschap dat zij hun account moeten actualiseren. Ze dienen hiertoe op een link te klikken om bij een site te komen. Op die site konden de klanten de inloggegevens invoeren. “Nadat u dit heeft gedaan”, meldt het misleidende bericht, “kunt u weer op een veilige manier gebruikmaken van uw account bij Wehkamp.nl."

“Alerte klanten attendeerden ons op het vreemde bericht en wij hebben het laten uitzoeken. Er blijkt een bende te zijn die ook bij andere webwinkels actief is geweest”, aldus een woordvoerster van Wehkamp.

Met een gestolen code kunnen criminelen artikelen bestellen. De rekening komt dan bij de klant terecht van wie de gegevens zijn ontvreemd. Hoe criminelen omgaan met het feit dat een afleveradres moet worden gebruikt, is onbekend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!