Wakker Dier klaagt over campagne kalfsvlees

Wakker Dier diende gisteren een klacht in bij de Europese Commissie over de subsidie voor een campagne voor Nederlands kalfsvlees. De organisatie is boos omdat kalveren opzettelijk bloedarmoede zou worden toegebracht om hun vlees blank te maken.

Woensdag werd bekend dat de Europese Commissie bijna 2,8 miljoen euro uit wil trekken om een Nederlandse campagne over kalfsvlees te ondersteunen. Wakker Dier is naar eigen zeggen met stomheid geslagen: “Straks krijgt iedereen van belastinggeld betaalde spotjes te horen waarin kalfsvlees het meest veelzijdige stukje vlees is. Dit is een subsidie op bloedarmoede.”

De Centrale Organisatie voor de Vleessector heeft de subsidie aangevraagd en reageert gelaten op de klacht van Wakker Dier. “De campagne voldoet aan alle eisen. Ook het product voldoet aan alle kwaliteitsgaranties. We willen de consument juist bewustmaken van de kwaliteit van kalfsvlees, geproduceerd op traditionele wijze. Maar Wakker Dier belicht daar dan weer de negatieve kanten van.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!