Speciaalbieren slachtoffer van prijzenoorlog

Door de prijsverlagingen van de bulkbieren als Heineken, Grolsch en Bavaria is de verkoop van speciaalbieren in de verdrukking geraakt. Bij Albert Heijn is alleen speciaalbier Abdij Trappist in omzet gegroeid. “Als het economisch tegenzit, gaan mensen zichzelf ook niet meer zo verwennen. Voor ons belangrijke segmenten als witbier en frisbier, bijvoorbeeld Corona, doen het weer een stuk minder.”, zegt een woordvoerder van Albert Heijn in NRC Handelsblad. Door de teruglopende verkopen in speciaalbieren wordt het assortiment ingekrompen. “Ik zie overal verschraling van het aanbod van speciaalbier. Iedereen stopt met het brouwen van een deel van de speciale bieren. Bij mij in de straat zit een Albert Heijn. Die heeft de afgelopen twee jaar van veel merken het aantal varianten verminderd. Dat is ook gebeurd met speciaalbier. Ik moet voor mijn favoriete bieren verschillende supermarkten of slijterijen langs. àls ze nog te koop zijn”, aldus Theo Flissebaalje, bestuurder van de vereniging Promotie Informatie Traditioneel Bier PINT.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!