Brit wil lokale producten

Britse consumenten zijn in toenemende mate op zoek naar lokaal geproduceerde producten. Dit komt door de zogeheten food miles, labels die aangeven wat de CO2-uitstoot van een product is. Dat blijkt uit onderzoek van een Brits onderzoeksbureau, in opdracht van het Productschap Tuinbouw, meldt Vakblad AGF.

Het onderzoek, dat afgelopen jaar plaatsvond, bestond uit drie onderdelen: toekomstverwachtingen ketens, kwaliteitshandhaving in de keten en inkoopmotieven ketens. Doel van het onderzoek was meer inzicht krijgen in de visies en strategieën van Britse retailketens met betrekking tot de ontwikkeling van de Britse markt. Eén van de conclusies uit het onderzoek is dat consumenten steeds vaker lokale producten verkiezen boven importproducten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!