Winststijging voor Colgate-Palmolive

Colgate-Palmolive, ’s werelds grootste tandpastaproducent, heeft in het tweede kwartaal van dit jaar de nettowinst zien stijgen. Deze klom met negentien procent naar 494 miljoen dollar. De winststijging is te danken aan hogere verkoopprijzen en een goede verkoop in Latijns-Amerika en Azië.

De omzet steeg met zestien procent naar vier miljard dollar. Colgate-Palmolive kon de hogere grondstoffen- en energieprijzen compenseren door zijn verkoopprijzen te verhogen. Ook profiteerde het bedrijf van de zwakke dollar. De cijfers zijn beter dan verwacht. Colgate-Palmolive maakt naast tandpasta ook zeep, deodorant en diervoeding.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!