Ouderen zijn kapitaalkrachtiger en actiever dan ooit
Gepubliceerd op 25 februari 2005 om 00:00
Marketeers en uitgevers hebben senioren lang geleden al ontdekt als interessante doelgroep. Adverteerders laten het voorlopig echter nog afweten. Het potentieel van ouderen blijkt onder meer uit het feit dat de jaarlijkse 50PlusBeurs maar liefst 100.000 bezoekers trekt over vijf dagen. Op de beurs zijn iets minder dan 500 standhouders te vinden. Volgens Alexander van de Kerkhof, organisator van de 50PlusBeurs, zijn ouderen de meest ervaren consumenten die er zijn. In tegenstelling tot jongeren weten zij goed wat er te koop is en gaan zij minder snel over tot impulsaankopen. Ouderen hebben een grotere behoefte aan informatie en kiezen voor kwaliteit, comfort en service, aldus Van de Kerkhof. De uitgevers van seniorenbladen spreken van een gemiste kans. Bladen als Plus Magazine, Midi, Zin en Nu de tijd van je leven hebben de trend opgepikt dat 50-plussers van tegenwoordig kapitaalkrachtiger, levenslustiger en actiever zijn dan ooit. Ook blijft de doelgroep in aantal toenemen. De tijdschriften voor ouderen worden gekenmerkt door een lifestyle-achtige benadering. Plus Magazine is met een oplage van meer dan 300.000 stuks het grootste seniorenblad.
Reacties 0